Veelgestelde vragen (FAQ)

Onderstaand vindt u de antwoorden op de meest gestelde vragen over ons bedrijf en werkwijze. Staat uw vraag er niet tussen? Neem dan contact met ons op of laat uw gegevens achter op het contactformulier.

Algemeen

Eteha Slangtechniek is uw specialist voor hydraulische en industriële slangen, pompen, monitoren, afsluiters, afdichtingen, brandweer materialen, slanghaspels en compensatoren. Wij leveren een compleet programma hoogwaardige componenten in de markten: olie & gas, petrochemie, industrie, maritiem en offshore.

Als partner voor uw projecten staat ons verkoopteam klaar om u te voorzien van advies op maat, informatie over producten, de kwaliteit en service die wij kunnen leveren. Andere diensten die wij leveren zijn: het testen, inmeten en/of repareren van producten, advies op locatie, certificering en assembleren.

Op onze website kunt u onze inkoop-, en verkoopvoorwaarden, privacy– en cookiebeleid terug vinden. Verder worden onze in- en verkoopvoorwaarden ook meegestuurd met alle offertes en orders. Onze in- en verkoopvoorwaarden zijn gedeponeerd bij de Dutch Plastic and Rubber Association (DPRA), gevestigd te ‘s-Gravenhage.

Bestelling & Bezorging

U kunt een bestelling plaatsen via de e-mail of telefonisch. U kunt een bestelling plaatsen als u als klant in ons systeem staat.

Bestellingen: orders@eteha.nl
Telefonisch:

Na uw bestelling krijgt u van ons z.s.m. een orderbevestiging. Wij vragen u om deze goed door te kijken en bij vragen of wijzigingen contact op te nemen.

Wanneer de artikelen van uw order op voorraad zijn, hanteren wij doorgaans een levertijd tot 3 werkdagen. Als u uw bestelling wilt wijzigen, neem dan alstublieft zo snel mogelijk contact op met ons verkoopteam. Is uw order al verstuurd maar wilt u een of meerdere artikelen toevoegen? Dan kunt u gewoon een nieuwe bestelling plaatsen.

Als u uw bestelling wilt annuleren neem dan zo snel mogelijk contact met ons op. Als wij nog niet begonnen zijn met de productie van uw order, dan is het meestal wel mogelijk. Als de productie al gestart of afgerond is, dan is het helaas niet meer mogelijk.

Wij hanteren 3 bezorgopties: Per bode, bezorgen en afhalen.

Per bode: wij versturen onze orders via DHL. Is uw bedrijf gevestigd binnen Nederland of België, dan word uw order verzonden met DHL Parcel. Bij de verzending word er een Track & Tracé gestuurd naar de inkoper of een algemeen e-mail adres. Bij verzenden per bode worden er op de factuur kosten in rekening gebracht. De kosten verschillen per 5 kilogram of per pallet.

Bezorgen: is uw bedrijf gevestigd in de regio Drechtsteden? Dan bezorgen wij uw order op dinsdag of donderdag. Wilt u uw order op een afwijkende dag ontvangen? Dan sturen wij uw order per bode. Door de grote diversiteit aan producten en afmetingen is het helaas niet mogelijk om standaard tarieven te hanteren.

Afhalen: U kunt uw order ook afhalen bij onze verkoop-/afhaalbalie. Onze balie is gevestigd aan de Ketelweg 89 te Papendrecht. Als u door het hek heen rijd dan ziet u een wit/rood bordje. Hier kunt u naar binnen gaan, een medewerker komt zo spoedig mogelijk naar u toe. De balie is open van 08:30 tot 17:00 uur. Bij afhalen zijn er geen verzendkosten aan verbonden, met uitzondering van eventuele (spoed)kosten van de fabriek. Dit word altijd vermeld door onze verkopers.

Heeft u een bestelling geplaatst, maar nog niet binnen gekregen op de bevestigde leverdatum? Dan kunt u (telefonisch) contact opnemen met onze verkoop of administratie.

Per bode: wanneer u order per bode verzonden word, krijgt u op de dag van verzending een track en trace. Heeft u deze niet binnen gekregen? Dan kunt u telefonisch contact met ons opnemen en kunnen wij gelijk nakijken wat de levertijd van de order is. Wij verzenden via binnen Nederland en België via DHL Parcel (T&T), binnen Europa via DHL Freight (opvragen) en buiten Europa via DHL Express (opvragen).

Bezorgen: Wij bezorgen in de regio Drechtsteden op dinsdag en donderdag. Wij kunnen in het systeem zien op welke dag de order bezorgd word, maar niet welke tijd.

Afhalen: Wij bellen u zodra de order klaar staat. Wij vragen u om de order zo spoedig mogelijk af te halen.

Wanneer u (een deel van) de order wilt retourneren, kunt u dit melden bij onze verkoop afdeling. U kunt hiervoor een e-mail sturen naar verkoop@eteha.nl. Naar aanleiding van uw mail krijgt u van ons een retourvoorstel (offerte) met prijzen inclusief eventueel bijkomende (retour)kosten. Na akkoord van het retourvoorstel krijgt u van ons een retournummer (verkoopordernummer) die u kunt gebruiken voor het terug sturen van de producten. Graag dit nummer vermelden op de doos of pakbon.

Bij binnenkomst van de retourgoederen worden deze gecontroleerd door onze magazijnmedewerkers. Na akkoord sturen wij zo snel mogelijk de creditfactuur naar u toe. Deze word verstuurd naar het opgegeven factuuradres. Wanneer er geen akkoord word gegeven, nemen wij de zelfde dag nog contact met u op.

Producten die niet terug gestuurd mogen worden:
– Speciaal gemaakte producten
– Speciaal voor u ingekochte producten
– Gebruikte producten (m.u.v. kapotte producten binnen 3 maanden)
– Niet gebruikte voorraad producten die langer dan 1 jaar geleden aan u verkocht zijn

Of dit speciaal gemaakte of ingekochte producten zijn word vermeld op de originele order.

Word de order van buiten Europa naar ons retour gestuurd? Dan zijn alle bijkomende kosten douane en inklaringskosten voor uw rekening.

Betaling

Staat u als klant in ons systeem? Dan kunt u op rekening betalen. Wij houden een betalingstermijn van 30 dagen aan, tenzij anders afgesproken. Bekijk onze voorwaarden voor meer informatie over betalingen.

Wanneer u (nog) niet als klant in ons systeem staat zijn er twee opties:

  1. Wij kunnen u als nieuwe klant in ons systeem zetten. Dit kan alleen als u een aanvraag stuurt naar ons e-mail adres of telefonisch via ons verkoopteam. U kunt zich niet inschrijven als nieuwe klant aan de verkoopbalie.
  2. U bent een eenmalige klant en u rekent, na ontvangst van de producten, direct af bij onze verkoopbalie. Wij zullen u niet als klant in ons systeem zetten, maar als eenmalige klant. Wij noteren alleen uw bedrijfsnaam en/of uw volledige naam. Eteha zal verder niks met uw gegevens doen dan wettelijk nodig is. Bij onze verkoopbalie kunt u op twee manieren afrekenen: pin of contant. U kunt contant betalen tot een bedrag van 250 euro. Wij nemen geen briefgeld aan van 500 euro.

Bent u geen klant? Dan kunt u aan onze verkoopbalie betalen met elke creditcard of pinpas voorzien van een Visa-, V-PAY-, Mastercard-, Maestro-, American Express-, Discover-, Diners Club- en Union Pay-logo, evenals NFC-betalingen via Google en Apple Pay.

Staat u als klant in ons systeem? Dan kunt u op rekening betalen.

Offertes

U kunt een offerte aanvragen via onze website of door een e-mail te sturen naar verkoop@eteha.nl.

Wilt u de offerte omzetten naar een order? Dan kunt u een e-mail sturen naar orders@eteha.nl. Vermeld hierbij altijd het offertenummer en eventuele aanvullende informatie voor op de order/factuur.

De geldigheid van de offerte hangt af van de producten op de offerte. Wanneer alle producten op de offerte op voorraad zijn houden wij een geldigheid van 30 dagen aan. Wanneer de producten niet op voorraad zijn kan de geldigheid verschillen. De vervaldatum van uw offerte vindt u rechts bovenin.

U kunt uw offerte ten aller tijden wijzigen of annuleren. U kunt dit telefonisch of per mail aan ons doorgeven.

Een aantal dagen voor de vervaldatum van uw offerte krijgt u een offerte herinnering. Deze herinnering krijgt u omdat volgens ons systeem de offerte nog open staat. In de herinnering vragen wij of de offerte nog voor u in aanmerking komt. Wanneer u aangeeft dat de offerte nog actueel is gaan wij kijken of de prijzen nog up-to-date zijn. Als de prijzen in de tussengelegen tijd gewijzigd zijn, sturen wij u een nieuwe offerte. Wanneer dit niet het geval is, kunt u de prijzen in uw huidige offerte aanhouden.

Wanneer u aangeeft dat de offerte niet meer actueel is sluiten wij het dossier. Wij zullen dan geen navraag meer doen naar deze offerte. Wel vragen wij een reden voor het sluiten van de offerte. Dit is om onze bedrijfsprocessen bij volgende offertes te verbeteren.